Efecte lanseeraa palveluhallinnan chatin (Efecte Chat for Service Management) automatisoimaan yleisimpien IT-ongelmien ratkaisua

Helsinki, Syyskuu 27, 2022 – Efecte lanseeraa tänään uuden Efecte Chat for Service Management -ratkaisun Digitalize and Automate -tapahtumassaan. Efecten palveluhallinnan chat nopeuttaa IT-tuen ongelmanratkaisua ja luo vuorovaikutteisemman kokemuksen loppukäyttäjille. Jatkossa ratkaisuun lisätään myös kehittynyttä tekoälyä luonnollisen kielen käsittelyyn ja puheen ymmärtämämiseen.

Efecte Chat for Service Management on ensimmäinen integroitu tuote, joka perustuu Efecten ostaman teköaly-yhtiö InteliWISE:n teknologiaan. Palveluhallinnan chat yhdistää live chatin ja kevyen chatbotin yhteen ratkaisuun Efecten palveluhallinnan alustaan. Se on suunniteltu auttamaan loppukäyttäjiä ratkaisemaan IT-ongelmia aiempaa itsenäisemmin, ja auttamaan tukihenkilöitä kommunikoimaan paremmin käyttäjien kanssa ratkaistessaan ongelmia.

Vähemmän klikkejä, vähemmän työtä, enemmän automaatiota – vuorovaikutteisuus nopeuttaa IT-ongelmien ratkaisua

Efecten Chat for Service Management tuo modernin, keskustelevan kanssakäymisen Efecten ratkaisuun mahdollistamaan parempaa ihmisten ja koneiden välistä vuorovaikutusta. Monet IT-ongelmat ovat käyttäjien itsensä ratkaistavissa, kuten esimerkiksi salasanojen vaihto, Wi-Fi salasanojen löytäminen ja ohjelmien päivitykset. Palveluhallinnan chat neuvoo käyttäjiä ongelmanratkaisussa käyttäjien antaman tiedon perusteella. Samalla ongelmanratkaisu nopeutuu ja käyttäjätyytyväisyys paranee. Efecte palveluhallinnan chat pienentää myös IT tuen työtä, kun pyynnöt ja tiketit tehdään yhdestä käyttöliittymästä. Tämä yhdessä tehokkaamman itsepalvelun kanssa mahdollistaa IT-tuen keskittymisen vaativampien ongelmien käsittelyyn.

Tulevien kuukausien aikana ratkaisuun tullaan lisäämään myös kehittynyttä tekoälyä luonnollisen kielen käsittelyyn ja kanssakäymiseen puheen avulla. Tämä pitää sisällään mm. äänibotin, jotka toistaiseksi ovat harvinaisia B2B asiakastuessa. Loppukäyttäjät voivat sen avulla ratkaista asioita puhumalla digitaalisen assistentin kanssa. Efecten visio tähtää täyden palvelun “digitaalisen assistentin” kehittämiseen, joka ohjaa käyttäjiä ennakoivasti, auttaen ongelmissa ja kysymyksissä entistä henkilökohtaisemman vuorovaikutuksen kautta.

“Missiomme on auttaa ihmisiä digitalisoimaan ja automatisoimaan työtään. Kyky identifioida ja ratkaista IT-ongelmia nopeammin ja vuorovaikutteisesti modernin teknologian avulla on tärkeä askel eteenpäin. Se auttaa organisaatioiden tehokkuuden parantamisessa ja vastaa markkinoiden tarpeisiin työntekijäkokemuksen parantamiseksi. Tämä tukee strategiamme toteutusta ja tulevat tekoälyn ominaisuudet vielä entisestään parantavat tuotetta. Yleisemmin InteWISEn modernin vuorovaikutteisen tekoälyteknologian työkalut luovat vahvan alustan liiketoiminnan ja ihmisten yhdistämiseen Euroopassa. Mikä on hyvin linjassa Efecten vision - tulla johtavaksi eurooppalaiseksi vaihtoehdoksi toimialallamme – kanssa" kertoo Santeri Jussila, Chief Product Officer Efecteltä.

“Työntekijätkäyttävätyhäenemmän chat-palveluitaammatillisessaviestinnässä. Kehitys on jatkumoaaiemmillesiirtymillepuhelimessapuhumisestatekstiviesteihin ja chat-palveluidenkäytöstäyksityielämässä. Kehityksenseurauksena chat on muuttumassasuosituimmaksikanavaksiammatillisessaviestinnässä. Nykyisin IT-tukipalvelutvoivathyödyntäälive chat ja chatbot työkalujaauttamaantyöntekijöitäratkaisemaanongelmiaitsenäisesti ja reaaliaikaisestiilmanpuhelujenpitkiäodotusaikoja. Tämätrendinopeuttaaautomaatiota ja digitalisaatiotanykyisissätyötiloissa ja tuottavatparempaaasiakaskokemusta”, jatkaa Marcin Strzalkowski, InteliWISEn Chief Operational Officer.

Santeri Jussila
CPO, Efecte
santeri.jussila@efecte.com
+358 50 487 1915

Efecte Oyj

Efecte auttaa ihmisiä digitalisoimaan ja automatisoimaan työtään. Eurooppalaiset asiakkaamme käyttävät pilvipalveluitamme toimiakseen ketterämmin, parantaakseen loppukäyttäjäkokemusta ja säästääkseen kustannuksissa. Ratkaisuitamme käytetään muun muassa IT-palvelunhallintaan ja tiketöintiin sekä työntekijäkokemuksen, liiketoiminnan työnkulkujen ja asiakaspalvelun parantamiseen. Olemme eurooppalainen vaihtoehto alamme globaaleille goljateille. Pääkonttorimme sijaitsee Suomessa ja alueelliset toimipisteemme Saksassa, Ruotsissa ja Puolassa. Toimimme 12 maassa toimittajaverkostomme kautta. Efecte on listattu Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalla.

www.efecte.com/fi.

Recent press releases

Research in Action (RIA) arvioi Efecte:n IT- ja Enterprise Service Management Pureplay -ratkaisujen huipputoimittajaksi

lokakuuta 10, 2023