Signicat ja Efecte yhteistyöhön tavoitteena minimoida etätyön tuomia kyberturvallisuusuhkia vahvan tunnistautumisen avulla

Helsinki, 28.9.2022 – Efecte, eurooppalainen vaihtoehto pilvipohjaiselle IT-palvelunhallinnalle ja Signicat, Euroopan johtava sähköisten tunnistuspalveluiden tarjoaja, aloittavat yhteistyön. Tavoitteena on kyberturvallisuusuhkien vähentäminen digitaalisten identiteettien vahvan tunnistautumisen avulla.

Ennen etätöiden yleistymistä organisaatiot hyödynsivät pääosin suojattuun yksityiseen verkkoon perustuvia turvallisuusarkkitehtuureja, joissa lähiverkkoratkaisut ja palomuurit hoitivat suojauksen. Nykyisin työntekijät käyttävät työsovelluksia ja -tietoja eri paikoista ja eri päätelaitteilla, ja yritysten dataa liikutellaan suojaamattomissa verkoissa. Tämä helpottaa työntekoa, mutta myös lisää tarvetta vahvalle tunnistautumiselle kyberturvallisuuden parantamiseksi ja tietoturvariskien vähentämiseksi.

Efecten Identity Governance and Administration (IGA), digitaalisten identiteettien hallinnan ja ylläpidon ratkaisu ottaa käyttöön Signicatin vahvan tunnistautumisen (SCA). Efecte IGA:n ja Signicatin vahva tunnistautuminen vastaa paremmin organisaatioiden kehittyviin kyberturvallisuustarpeiisiin. EU PSD2 (Payment Services Directive 2) yhteensopiva   vahva tunnistautuminen todentaa turvallisesti ja luotettavasti käyttäjän henkilöllisyyden ja laitteen turvallisuuden.

Efecten IGA:a ja Signicatin vahva tunnistautuminen tulee ensimmäisenä käyttöön   pohjoismaisille organisaatioille. Yhteistyön tavoitteena on laajentaa myös muille Euroopan markkinoille tulevaisuudessa. Efecte IGA –ratkaisu varmistaa organisaatioiden etätyöskentelyn tietoturvallisuuden hallitsemalla digitaalisia identiteettejä ja käyttöoikeuksia. Tämä auttaa organisaatioita ja käyttäjiä vähentämään kyberturvallisuusriskejä estämällä sisäpiiriuhkia, tietomurtoja ja niihin liittyviä lunnasohjelmien kyberhyökkäyksiä, ja välttämään väärinkäytöksiä. Vahva tunnistautuminen lisää turvallisuutta korkean riskitason tilanteissa, kuten salasanojen vaihdossa tai palveluun kirjautumisessa.

Signicat tukee yli 30 eurooppalaista sähköistä tunnistusta (eID), ja tarjoaa monivaiheisen kirjautumisen sähköisellä henkilötunnisteella, biometrisellä skannauksella, tekstiviesti- ja sähköpostipohjaisilla kertakäyttösalasanoilla sekä mobiiliratkaisuilla.

Efecte on tunnettu ja arvostettu nimi IT-palvelunhallinnassa, ja olemme innoissamme yhteistyöstä,” sanoo Antti Harsunen, Signicatin Suomen maajohtaja. “Yhdistämällä markkinoiden parasta teknologiaa voimme tarjota vahvan tunnistautumisen, mikä mahdollistaa entistä vaivattoman ja turvallisemman etätyöskentelyyn. Emme malta odottaa, että pääsemme tarjoamaan entistä turvallisemman ja paremman tavan sähköiseen tunnistautumiseen”,  Harsunen jatkaa.

“Turvallisuus ja luottamuksellisuus ovat juuri nyt kriittisempiä kuin koskaan aiemmin. Missiomme on digilitalisoida ja automatisoida työtä. Uskomme, että organisaatiot voivat olla sekä tuottavia että työskennellä tietoturvallisesti. Yhdessä Signicatin kanssa Efecte IGA auttaa organisaatioita   vähentämään turvallisuusriskejä ja vastaamaan käyttäjien tarpeisiin. Olemme innoissamme tästä kumppanuudesta, joka auttaa meitä askeleen eteenpäin visiossamme tulla johtavaksi eurooppalaiseksi vaihtoehdoksi toimialalamme,” Efecten tuotejohtaja Santeri Jussila kertoo

Efecte Identity Governance and Administration (IGA) on helppokäyttöinen ja luotettava ratkaisu identiteettien ja käyttöoikeuksien hallintaan (Identity and Access Management, IAM) kaikille organisaatioille, jotka haluavat automatisoida identiteettien ja käyttöoikeuksien hallinnan.

Lisätietoja:

Santeri Jussila
CPO, Efecte
santeri.jussila@efecte.com
+358 50 487 1915

Jan Birkeland

Global Communications Manager, Signicat

jan.birkeland@signicat.com

Efecte auttaa ihmisiä digitalisoimaan ja automatisoimaan työtään. Eurooppalaiset asiakkaamme käyttävät pilvipalveluitamme toimiakseen ketterämmin, parantaakseen loppukäyttäjäkokemusta ja säästääkseen kustannuksissa. Ratkaisuitamme käytetään muun muassa IT-palvelunhallintaan ja tiketöintiin sekä työntekijäkokemuksen, liiketoiminnan työnkulkujen ja asiakaspalvelun parantamiseen. Olemme eurooppalainen vaihtoehto alamme globaaleille goljateille. Pääkonttorimme sijaitsee Suomessa ja alueelliset toimipisteemme Saksassa, Ruotsissa ja Puolassa. Toimimme 12 maassa toimittajaverkostomme kautta. Efecte on listattu Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalla.

www.efecte.com/fi

Signicat

Signicat on 2007 perustettu, maailman ensimmäinen ja suurin sähköisten tunnistuspalveluiden tarjoaja. Olemme EU eIDAS-regulaation mukainen Qualified Trust Service Provider (QTSP). Signicat on markkinajohtaja alallaan ja käsittelee vuositasolla satoja miljoonia tapahtumia. Tunnistuspalveluiden lisäksi tarjoamme mm. sähköistä allekirjoituspalvelua. Suomessa Signicat Connect-palvelu on Liikenne- ja viestintäviraston (Traficom) hyväksymä ja valvoma Luottamusverkostoon kuuluva tunnistuksenvälityspalvelu, josta on säädetty Suomen Tunnistuslaissa.

www.signicat.com