Efecte tuo GPT-tekoälymallin kyvykkyydet Efecten IT-palvelunhallinnanalustan käyttöön

Ensimmäiset GPT-pohjaiset toiminnot tuovat Efecten tarjoamaan kehitysloikan, joka mahdollistaa vastaukset IT-tukipyyntöihin jopa yhdellä klikkauksella.

EffieAI_ECSM_Graphic

ESPOO (4.5.2023) chat ja IT-tiketöintjärjestelmät kuuluvat jo useimman IT-tuen työkalupakkiin. Tukipyyntöjen suuren määrän vuoksi organisaatiot tarvitsevat yhä älykkäämpiä työkaluja ja automaatiota avukseen. Nyt Efecte Oyj, suomalainen ohjelmistoyhtiö ja pilvipohjaisen IT-palvelunhallinnan eurooppalainen vaihtoehto, tuo Open AI:n GPT-tekoälymallin kyvykkyydet IT-palvelunhallinnanalustan käyttöön ja tarjoaa uusia älykkäitä tapoja säästää sekä tuen aikaa että kehittää IT-palveluiden laatua.

GPT-pohjaisten ominaisuuksien avulla tukihenkilö voi pyytää tekoälyä tuottamaan valmiin vastauksen tai viimeistelemään tukihenkilön kirjoittaman vastauksen. Tukihenkilö tarkistaa tekoälyn tuottaman vastauksen ja vastaa tukea tarvitseville käyttäjille nopeammin hyödyntäen tekoälyn tuottamaa vastaustekstiä. Tukihenkilö päättää jokaisen pyynnön kohdalla, käyttääkö GPT:n tuottamia vastauksia sellaisenaan tai vastaako asiakkaiden kysymyksiin ilman tekoälyn tuottamaa vastausta.

Käyttämällä GPT-pohjaisia ominaisuuksia asiakkaamme pystyvät vastaamaan IT-tukeen tuleviin kysymyksiin entistä nopeammin ja tehokkaammin. InteliWISE-yrityskaupan myötä meillä on kokenut tekoälytiimi, mikä on auttanut meitä kiihdyttämään innovaatiovauhtiamme entisestään: suunnittelemme ottavamme käyttöön lisää GPT-pohjaisia ominaisuuksia myöhemmin tämän vuoden aikana. Samanaikaisesti tutkimme, testaamme ja opetamme edelleen itse kehittämiämme paikallisia tekoälymalleja”, Efecte Oyj:n toimitusjohtaja Niilo Fredrikson kertoo.

Ensimmäiset GPT-pohjaiset ominaisuudet ovat nyt saatavilla pilotointiin osana Efecte Chat for Service Management –ratkaisua. GPT-pohjaisten ominaisuuksien käyttö on helppoa ja IT-tukihenkilö voi vastata asiakkaan kysymyksiin jopa yhdellä klikkauksella ilman, että hänen tarvitsee määrittää etukäteen tiettyjä toimintoja tai ominaisuuksia. Tukipyynnön tekstin lisäksi GPT-pohjaiset ominaisuudet voivat hyödyntää esimerkiksi palvelupyynnön kohteena olevan laitteen tietoja, minkä ansiosta GPT:n avulla luodut vastaukset ovat entistä tarkempia. Efecte ei välitä sensitiivistä henkilötietoa tekoälymallille. Efecte käyttää GPT:tä OpenAI:n kaupallisen ohjelmistorajapinnan kautta ja  asiakkaan antamia tietoja ei käytetä Open AI:n tekoälyalgoritmin opettamiseen.

Lisätietoja: https://www.efecte.com/fi/alusta/chat-for-service-management

Lisätietoja medialle:

Kuvat ja lisämateriaalit medialle

Santeri Jussila

Chief Product Officer, Efecte

050 487 1915

santeri.jussila@efecte.com

Niilo Fredrikson

Toimitusjohtaja, Efecte

Efecte auttaa ihmisiä digitalisoimaan ja automatisoimaan työtään. Eurooppalaiset asiakkaamme käyttävät pilvipalveluitamme toimiakseen ketterämmin, parantaakseen loppukäyttäjäkokemusta ja säästääkseen kustannuksissa. Ratkaisuitamme käytetään muun moassa IT-palveluhallintaan ja tiketöintiin sekä työntekijäkokemuksen, liiketoiminnan työnkulkujen ja asiakaspalvelun parantamiseen. Olemme eurooppalainen vaihtoehto alamme globaaleille goljateille. Pääkonttorimme sijaitsee Suomessa ja alueelliset toimipisteemme Saksassa, Ruotsissa, Puolassa ja Espanjassa. Toimimme 12 maassa toimittajaverkostomme kautta. Efecte on listattu Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalla. www.efecte.com