Efecte nimittää Marcin Strzałkowskin markkinointijohtajaksi

ESPOO (14.2.2023) – Ohjelmistoyhtiö Efecte Oyj, vahvistaa johtoryhmäänsä nimittämällä Marcin Strzalkowskin yhtiön markkinointijohtajaksi (CMO) vastaamaan yhtiön globaalista markkinoinnista. Uuden roolin lisäksi Strzalkowski jatkaa Efecten Puolan maajohtajana ja raportoi Efecten toimitusjohtaja Niilo Fredriksonille.

Marcin Strzalkowski

Strzalkowski on viimeisten 15 vuoden ajan keskittynyt erityisesti tekoälyn kehittämiseen ja asiakaspalvelun automatisointiin. Hän toimi aiemmin keskustelevan tekoälyn ratkaisuja kehittävän puolalaisen InteliWISEn toimitusjohtajana ja on yksi yhtiön perustajista. Efecte osti InteliWISEn vuonna 2022. Yritysosto lisäsi keskustelevan tekoälyn kyvykkyyksiä ja ominaisuuksia Efecten IT-palvelunhallinnan ratkaisuun ja toi samalla InteliWISEn teknologian saataville laajemmin Euroopassa.

“Marcinin strateginen ajattelu yhdistettynä IT-alan laajaan ymmärrykseen osaamiseen on täydellinen yhdistelmä ja lisä Efecten johtoryhmään. Marcin tulee tiimeineen tekemään tiivistä yhteistyötä tuoteorganisaatiomme kanssa markkinointimme kansainvälisen strategian toteutuksessa. Me Efectellä autamme ihmisiä ja organisaatioita digitalisoimaan ja automatisoimaan työtään, ja markkinointimme vie tätä viestiä nykyisille ja uusille asiakkaillemme”, Efecten toimitusjohtaja Niilo Fredrikson kertoo.

IT palveluhallinnan teknologinen kehitys on nopeaa. Efecten tavoitteena on tarjota innovatiivisia tekoälyvetoisia ratkaisuja työn digitalisointiin ja automatisointiin. Strzalkowski tuo johtoryhmään sekä näkökulmaa globaaliin markkinointiin että uusia ideoita, joiden avulla Efecte kehittää yhtiön tarjoamaa asiakaskokemusta sekä kykyään erottua kilpailijoistaan entisestään.

Työntekijäkokemus nostettava samalle viivalle asiakaskokemuksen kanssa

Strzalkowskin mukaan IT-alaan yleisemmin sekä IT-palveluhallintaan (IT Service Management) vaikuttaa kolme keskeistä trendiä: inflaatio ja liiketoiminnan tuloskunto, uudet disruptoivat tekoälyteknologiat sekä työntekijäkokemuksen tärkeys.

“Efecte on vahvalla kasvupolulla, ja on hienoa päästä mukaan auttamaan tätä yhtiötä sen matkalla johtavaksi eurooppalaiseksi vaihtoehdoksi IT-palvelunhallinnassa. Efecte on kasvanut tasaisesti jo vuosia markkinoiden turbulenssista huolimatta. Haluamme auttaa asiakkaitamme hyötymään digitalisaatiosta ja automaatiosta kustannustehokkaasti, ja menestymään niin nykyisessä kuin tulevassa markkinaympäristössä”, Strzalkowski sanoo.

“Emme tietenkään toimi kuplassa – uudet disruptoivat tekoälyteknologiat, kuten GPT-3 ja muut tekoälyyn pohjautuvat ratkaisut ohjaavat kaltaistemme yhtiöiden innovaatioita. Toivon, että kokemukseni aikaisen vaiheen tekoälyvetoisten teknologioiden kaupallistamisesta auttaa Efecten markkinointia ja yhtiön kasvustrategian toteutusta Euroopassa”, hän jatkaa.

Strzalkowski korostaa myös erinomaisen työntekijäkokemuksen merkitystä: “Työntekijöiden kasvaneiden odotusten, etä- ja hybridityön yleistymisen sekä työn ja vapaa-ajan tasapainon uudenlaisen arvostuksen myötä yritysten on korkea aika huomioida työntekijät samalla kunnioituksella kuin asiakkaat, sillä työntekijäkokemus on yhtä tärkeä kuin asiakaskokemus”, Strzalkowski päättää.

Kuvat ja lisämateriaalit medialle

Lisätietoja medialle:

Niilo Fredrikson
CEO, Efecte

Marcin Strzałkowski
CMO, Efecte
marcin.strzalkowski@efecte.com

Efecte auttaa ihmisiä digitalisoimaan ja automatisoimaan työtään. Eurooppalaiset asiakkaamme käyttävät pilvipalveluitamme toimiakseen ketterämmin, parantaakseen loppukäyttäjäkokemusta ja säästääkseen kustannuksissa. Ratkaisuitamme käytetään muun moassa IT-palveluhallintaan ja tiketöintiin sekä työntekijäkokemuksen, liiketoiminnan työnkulkujen ja asiakaspalvelun parantamiseen. Olemme eurooppalainen vaihtoehto alamme globaaleille goljateille. Pääkonttorimme sijaitsee Suomessa ja alueelliset toimipisteemme Saksassa, Ruotsissa, Puolassa ja Espanjassa. Toimimme 12 maassa toimittajaverkostomme kautta. Efecte on listattu Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalla. Lisätietoja: www.efecte.com