Efecte och Innofactor introducerar ett enklare och på bästa praxis baserat koncept för hantering av digitala identiteter i Norden

Helsinki, den 27 september, 2022 – Efecte och Innofactor har ingått samarbete för att erbjuda enklare alternativ för identitets- och åtkomsthantering (IAM) i stället för traditionella projekt, som ofta är långa och invecklade. Målet är att hjälpa små och medelstora organisationer att hantera sina säkerhetsrisker. Innofactor kommer att sälja Efectes IAM-lösning Efecte Identity and Governance Administration (IGA) till sitt kundnätverk och att stödja Efecte i leveransprojekt.

Många IT- och säkerhetsteam spanar efter nya, prisvärda IAM-lösningar som bygger på bästa praxis. IAM-projekt är ofta komplexa och dyra, och de kräver vanligen omfattande anpassning och systemintegrationer. Lösningarna på marknaderna har långa implementeringstider och förutsätter förändringar i processerna som kräver högsta ledningens engagemang. De är också optimerade för behoven i de allra största företagen.

Efecte och Innofactor meddelade i dag att de ingår partnersamarbete för att lansera ett nytt koncept för implementering av IAM med den rätta kombinationen av teknik och expertis, avsett för marknaden i Norden.

Efecte IGA erbjuder SaaS-baserade, molnnativa och färdigbyggda IAM-egenskaper med vilka organisationen snabbt kommer i gång med de vanligaste IAM-processerna. Efecte IGA finns att få i flera paket. Varje alternativ har planerats för att tillgodose behoven av IAM i organisationer av olika slag och komplexitet. Samtidigt erbjuder paketen den flexibilitet som behövs för att organisationen ska kunna konfigurera och anpassa lösningen efter sina egna behov.

Även om organisationerna spanar efter enklare IAM-lösningar som är snabbare att implementera, behöver de ändå djup kompetens inom IAM för att säkerställa att lösningen motsvarar deras behov och att tekniken är optimalt konfigurerad för organisationen. Innofactor har djup sakkunskap och bred konsulterfarenhet av implementering av IAM i Norden, tillsammans med gedigen expertis inom Microsofts molnlösningar. Innofactors experter inom cybersäkerhet hjälper organisationer att förbättra dataskyddet, göra personalens dagliga arbete lättare och uppnå betydande besparingar i tid och pengar.

"Vår mission är att digitalisera och automatisera arbetet. Det här samarbetet stärker vår närvaro inom IAM på marknaden i Norden.  Båda parterna ser att samarbetet har stor potential och vi är glada över att få arbeta med Innofactors kundkrets", säger Niilo Fredrikson, VD för Efecte.

"Vi är entusiastiska över chansen att få jobba tillsammans med Efecte. Det finns stark efterfrågan på ett nytt och enklare att genomföra identitets- och åtkomsthantering på marknaden i Norden. Vi har varit snabba i vändningarna och kommer snart att starta vårt första gemensamma IAM-projekt", säger Jarno Limnéll, direktör för Cybersecurity Solutions på Innofactor.

Niilo Fredrikson, CEO

Efecte

Jarno Limnéll, Vice President, Cybersecurity Solutions

Innofactor Oyj

jarno.limnell@innofactor.com

 Om Efecte:

Efecte hjälper människor att digitalisera och automatisera sitt arbete. Kunder runt om i Europa använder vår molntjänst för att göra verksamheten agilare, förbättra slutanvändarnas upplevelse och spara pengar. Användarfallen för våra lösningar omfattar allt från hantering av IT-tjänster och ärendehantering till förbättring av personalupplevelsen, arbetsflöden i affärsverksamheten och kundtjänst. Vi är det europeiska alternativet till de globala jättarna i vår bransch. Efectes huvudkontor finns i Finland, och vi har hubbar i Tyskland, Sverige, Polen och Spanien. Efecte är börsnoterat på Nasdaq First North Growth Market Finland. www.efecte.com

Om Innofactor:

Innofactor är den ledande utvecklaren av den moderna digitala organisationen i Norden. Företaget har fler än 1 000 kunder i den privata, offentliga och tredje sektorn. Innofactor har det största utbudet och ledande kompetens inom Microsofts ekosystem i Norden. Företaget har fler än 500 engagerade och entusiastiska experter i sin tjänst i Finland, Sverige, Danmark och Norge. Innofactor är börsnoterat bland teknologiföretagen på NASDAQ Helsingfors huvudlista.

Efecte erkänd som den främsta leverantören av renodlade lösningar för IT och Enterprise Service Management av Research in Action (RiA)

oktober 10, 2023

Esbo, Finland (den 5 oktober, 2023) – Efecte, det europeiska alternativet inom molnbaserad tjänstehanteringsprogramvara, meddelar sitt senaste..

Efecte lanserar Effie AI för att lösa vanliga IT-problem och integrera AI i människors dagliga arbete