Efecte presenterar nytt samarbete med 421 i Sverige

Espoo, Februari 8 2022 – Efecte fortsätter resan mot att bli det ledande europeiska alternativet inom service management och annonserar ett nytt partnerskap med svenska konsultföretaget 421. 421 och Efecte erbjuder företag och organisationer inom finansiella sektorn ett gemensamt erbjudande inom AML.

Efecte + 421

421 erbjuder ett brett spektrum av konsult och rådgivande tjänster till företag och organisationer inom finansiella sektorn. 421 är verksamma inom tre affärsområden, AML risk och analys, expertis inom betalningsområdet och digital transformation inom regulatoriska området inom finans. Genom att erbjuda Efectes plattform som en del av AML erbjudandet ger 421 kunderna möjligheten att digitalisera och automatisera processer och arbetsflöden kopplat till AML.

”Vi ser verkligen fram emot detta samarbete och är övertygade om att vi tillsammans med 421 och genom våra gemensamma styrkor kommer att addera värde till kunder inom finanssektorn”, säger Henrik Åqvist, Country Manager på Efecte.

”Samarbetet med Efecte adderar ytterligare en dimension till 421 redan starka erbjudande inom AML nu när vi med hjälp av Efectes plattform kommer kunna digitalisera och automatisera AML relaterade processer”, fortsätter Joakim Nilsson, Managing Partner på 421.

Om Efecte

Efecte hjälper företag och organisationer att digitalisera och automatisera processer och arbetsflöden. Kunder i Norden och Europa använder våra molntjänster för att skapa effektivare arbetsflöden, bättre användarupplevelse samt att åstadkomma mer med mindre. Efectes kunder använder plattformen till bland annat ärendehantering inom IT Service Management, men även processer och arbetsflöden utanför IT. Efecte är det europeiska alternativet till de globala jättarna med huvudkontor i Finland och lokal närvaro i Sverige, Tyskland, Polen och Spanien. Efecte är listat på Nasdaq First North Growth Market i Finland.

Om 421

421 är rådigare och konsulter som skapar värde till våra kunder genom vår djupa kunskap och erfarenhet inom finanssektorn och dess regulatoriska område samt av digital transformation och förändringsarbete.  Våra kunder finns främst inom finansiella tjänster i Norden.

Recent press releases

Efecte erkänd som den främsta leverantören av renodlade lösningar för IT och Enterprise Service Management av Research in Action (RiA)

oktober 10, 2023

Esbo, Finland (den 5 oktober, 2023) – Efecte, det europeiska alternativet inom molnbaserad tjänstehanteringsprogramvara, meddelar sitt senaste..